Employee Experience- hrcp.bg

Resources

Employee Experience – какво е и защо е важно?

Положителното преживяване на служителите (Employee Experience) е конкурентно предимство за работодателя.

Проучвания показват, че фокусирането върху него влияе пряко върху продуктивността, ангажираността и културата на работното място, както и върху бизнес резултатите.

Какво е Employee Experience?

Подобно на клиентското изживяване, което обхваща всички потребителски взаимодействия с дадена марка, преживяването на служителя обхваща всички взаимодействия на служителите вътре в организацията.

Служителите се разглеждат като вътрешни клиенти, особено в отдели като комуникации, човешки ресурси и ИТ. Employee Experience включва културни преживявания с колеги, лидери и HR, потребителски опит с технологии на работното място и среда на физическо работно пространство.

Employee Experience се отнася и до начина, по който служителите се ангажират с компанията. Това включва културата на компанията и работната среда. Също така се отнася до баланса между професионалния и личния живот и технологичните инструменти, използвани за ежедневните задачи.

Employee Experience – защо е важно?

Компаниите и работодателите трябва да работят усилено, за да създадат положителна работна среда, в която всеки член на екипа може да процъфтява и да се наслаждава на работата си. Фактори като опит и процеси на включване, възможности за професионално развитие, признаване и системи за подкрепа играят решаваща роля. Ангажираните служители е по-вероятно да бъдат продуктивни, иновативни и в синхрон с мисията и ценностите на компанията. Това повишава цялостното удовлетворение от работата, допринася и за успеха на организацията.

Като се фокусират стратегически върху създаването на положителни и значими служителски преживявания, компаниите могат да привлекат и задържат най-добрите таланти, като същевременно подхранват устойчива и иновативна работна сила. Освен това силното и положително преживяване на служителите може да доведе до намалени нива на текучество, по-високи нива на лоялност и по-силна работодателска марка.

Изследвания показват, че превъзходното преживяване на служителите осигурява значително конкурентно предимство в днешната динамична бизнес среда. Като се съсредоточават върху подобряването на Employee Experience, организациите могат значително да подобрят задържането на служителите, тъй като служителите се чувстват по-ценени, ангажирани и мотивирани през всеки етап – от наемане до аутплейсмънт.

Всеобхватните стратегии, които включват различни видове проучвания за Employee Experience, позволяват на компаниите да събират полезна информация и да вземат решения, базирани на данни. Така могат да се разработват дългосрочни инициативи, които непрекъснато да се развиват, за да отговорят на нуждите на служителите.

Как да подобрим Employee Experience?

  1. Физическото пространство

Физическото работно пространство е мястото, което можете да видите и докоснете. Това са столовете, на които седите, стаята за почивка, дори картините на стената. Тези аспекти на работното място оказват влияние върху преживяването на служителите. И това е така, защото физическото работно пространство има емоционално въздействие.

Атмосферата успокоява или зарежда с енергия вашите служители? Или те правят асоциация със стерилен лекарски кабинет? Служителите прекарват голяма част от живота си в офиса и отделянето на време, за да се чувстват комфортно в това пространство, може да ги направи по-щастливи и вдъхновени.

  1. Технологиите

Организациите трябва да са наясно с дигиталния опит на своите служители. Колко достъпни и лесни за ползване са вашите дигитални инструменти на работното място, оказва влияние върху това как служителите могат да вършат работата си.

Ако трябва да влизат и излизат от множество приложения, за да получат достъп до данните, от които се нуждаят, те ще се разочароват и откажат. Това разочарование води до по-ниска продуктивност. Правилните дигитални инструменти могат да подобрят преживяването на служителите, като създадат безпроблемно дигитално работно изживяване от началото до края.

  1. Култура на прозрачност

Когато имате дигитални инструменти, които работят за служителя, създаването на култура на прозрачност е много по-лесно. Например с модерен интранет е възможно да се създаде дигитален източник на достоверна информация, до който всички служители имат достъп. Освен това той може да действа като табло за съобщения за ръководството, за да публикува всякакви актуализации. И служителите могат да дават обратна връзка по този начин.

  1. Значението на силното лидерство

Лидерството е жизненоважен компонент от преживяването на служителите. Тези, които избирате, за да ръководят вашите служители, трябва да владеят ефективна комуникация. Те ще бъдат движещата сила зад ангажираността и вдъхновението на вашите служители. Те трябва да насърчават чувството за сплотеност между екипите и отделните служители. И те трябва да подкрепят служителите в усвояването на нови умения.

  1. Служителите трябват да знаят, че са чути

Изследване на Forbes показва, че „силно ангажираните служители са 3 пъти по-склонни да кажат, че се чувстват чути на работното си място“. Получаването на обратна връзка от служителите е от съществено значение за всяка организация, която желае да насърчи сплотена организационна култура. Събирането на непрекъсната обратна връзка може да предостави важна информация, включително дали трябва да се направят подобрения и какви са начините, по които ръководството може да се свърже със служителите.

  1. Получаване на подкрепа от C-suite

Ако служителите не са подкрепени от ръководството на организацията да вършат работата си по най-добрия начин, тяхната продуктивност пада и бизнесът може да пострада. Провеждането на един целенасочен разговор и подпомагането на C-suite да види и предприеме действия в тази насока може напълно да промени Employee Experience на вашите служители.

  1. Възможности за обучение и развитие

Достъпът до възможности за обучение и развитие е изключително важен. Той допринася с 31% за Employee Experience модела. Служителите жадуват за растеж и възможности за учене. Пандемията им позволи да прегледат собствената си кариера по начини, по които не са го правили преди. Служителите с Growth Mindset се нуждаят от достъп до възможности. Без възможности за развитие, те ще търсят нови възможности другаде.

  1. Измерване

Измерването на Employee Experience е задължително. Без него няма да знаете дали има проблеми за отстраняване. Има много начини за измерване, като фокус групи, интервюта, проучвания и интранет. Всеки от тях може да разкрие как се движи Employee Experience, като някои ще предложат повече прозрения, като актуални теми за служителите, емоции, настроения, потребителски връзки и др.

Заключение

Employee Experience засяга почти всичко, което се случва във вашия бизнес по един или друг начин, включително: набиране на персонал и onboarding, задържане на служителите, представяне на служителите, бизнес цели, удовлетвореност на клиентите.

Employee Experience е призмата, през която всеки, от най-младия сътрудник до CEO, взаимодейства с организацията. Начинът, по който техните дългосрочни цели се съчетават с целите на организацията. Начинът, по който се чувстват, когато идват на работа и когато си тръгват.

Ето защо е толкова важно да имате стратегия за Employee Experience.