Resources
Защо обученията за служители трябва да бъдат създадени според техните нужди в момента и бизнес приоритетите?
Програмите за обучение на служителите и отделите/партньорите за обучение са мощни инструменти за наемане и задържане, upskilling и reskilling.
Програмите за обучение на служителите и отделите/партньорите за обучение са мощни инструменти за наемане и задържане, upskilling и reskilling. Съобразяването с конкретните условия и нужди във вашата компания гарантира, че ще имате налице обучение, фокусирано върху това, от което служителите ви се нуждаят, за да се справят със задълженията си и да се развиват. Същевременно всичко това е в синхрон с постигането на организационните и бизнес цели на компанията.
Обучението като стратегия и част от културата на компанията може да ви помогне да привлечете най-добрите таланти, все пак хората искат да работят за бизнеси, които се грижат за тяхното развитие. Обучението може да повиши удовлетвореността от работата, мотивацията и продуктивността, което да подобри и благосъстоянието на служителите. Съответно то действа и в посока задържане на служителите. Добре разгърнатата програма за обучение води до по-силна и по-конкурентна компания.
- Обучение за индустрията. То може да помогне на служителите да оптимизират работата си, запознавайки се със и прилагайки нови продукти, процеси, оборудване;
- Обучение за позицията. То може да помогне на служителите да си вършат работата по-добре – например обучение по продажби за персонала в колцентъра;
- Личностно развитие. Например обучение за емоционална интелигентност, за психическо здраве, за лидерски умения и всичко друго, което може да направи служителя по-устойчив .
Това са три от основните категории, в които можете да попаднете, когато обмисляте, планирате и въвеждате обучения за служители. Не всички служители обаче ще се нуждаят от всички видове обучения. Как да разберете от какво точно се нуждаят вашият бизнес и вашите служители?
- Определете целите и бизнес приоритетите на компанията – какво се опитвате да постигнете;
- Идентифицирайте какви знания, умения и компетенции на служителите ще са необходими за постигането на целите и бизнес приоритетите;
- Установете какви знания, умения и компетенции притежават служителите и къде са пропуските, които трябва да се запълнят;
- Говорете със служителите, говорете с мениджърите и супервайзърите (лично и/или посредством въпросници, анкети и др.);
- Оценете ресурсите за обучение, с които разполагате в момента – тук ще трябва да решите кое да преразгледате, да промените, да премахнете или да въведете изцяло наново.
Програмата за обучение на служители трябва да допринесе за постигането на по-големите цели на компанията, за да се счита за успешна.
Обучение заради самото обучение, без да е вписано в една по-широка картина, не оправдава бюджети. Необходима е яснота и конкретика относно краткосрочните и дългосрочни цели на компанията, за да се създаде план за обучение, който ще спомогне укрепването на тези цели. След което трябва да се създаде система за идентифициране и приоритизиране на нуждите от обучение, които подкрепят тези цели, и всички тези данни да се използват, за да се стимулира производството на съдържание.
Имайте предвид, че събирането, обработването и прилагането на данните изисква време, ресурси и експертен поглед. Като ваш партньор, ние можем да направим:
- Анализ на потребностите от обучение на вашите служители, разработване на съответстваща годишна програма за обучение в подходящ формат;
- Проектиране и предоставяне на центрове за развитие/оценка за ключови таланти, мениджъри за идентифициране на специфичните нужди от обучение и развитие; проектиране на програми за развитие на лидерство;
- Персонализирани обучения за специфичните нужди в компанията ви; обучения за повишаване квалификацията на мениджъри и служители (upskilling).