хибриден екип- hrcp.bg

Resources

Лидерски умения за хибриден екип от служители и от консултанти на проектна база

Уменията, които се включват в комуникацията, са: приобщаване, емоционална интелигентност и самосъзнание (self-awareness).

Какви умения да развият лидерите, за да управляват ефективно хибриден екип от служители и от консултанти на проектна база?

Разликата не е в самите умения, а в прилагането им в определен контекст, за да се отговори на нюансираните нужди на служителите в хибридния екип и на консултантите на проектна база.

Основните умения са едни и същи – управление на баланса между успех и ангажираност, открита комуникация и прозрачност, ясни стандарти, сътрудничество и др. Но значението на адаптивността и целенасочеността нараства. Има допълнителни усилия, които се влагат в развиването на връзката, защото другият човек не е там. Трябва да го потърсите или да отделите още и още време.

Емпатията и комуникацията се включват в създаването на набор от умения, които, когато бъдат приложени, отговарят на нуждите на вашия разпръснат екип. Те могат да помогнат на мениджърите да установят усещане за цел, непрекъсната комуникация и навременна подкрепа.

Комуникация

Ясната комуникация може да се окаже сложна задача, когато разчита на съобщения и видеоконференции. А това прави изграждането на автентична връзка още по-трудно.

Способността да се комуникира добре с помощта на дигитална технология, през екрани, изисква различен набор от умения. Сега се изисква от всеки, който ръководи отдалечен или хибриден екип. Лидерите трябва да решат кога да се използват имейли, текстови съобщения, канали за съобщения, предварително записано видео; индивидуален разговор с обаждане, видео разговор или среща на екипа. Става дума за умението за определяне на най-добрия метод за комуникация, както и за това как да използвате тези инструменти, за да комуникирате добре.

За съжаление, лидерите понякога пренебрегват възможностите да се ангажират с екипа си и да насърчат постоянната комуникация. Това може да накара служителите да се чувстват несвързани, а не като ценен актив за екипа и бизнеса. В допълнение към пренебрегването на възможностите за връзка, някои лидери може да се затруднят с включването на всички служители в актуализации и вместо това да комуникират повече с преки подчинени, които работят физически по-близо до тях. Това обикновено вреди на динамиката на екипа и често оказва негативно въздействие върху бизнес целите.

Лидерите, които управляват хибриден екип от служители и от консултанти на проектна база, трябва да използват уменията си в комуникацията, за да наложат екипна свързаност и да гарантират, че всеки получава равни възможности и внимание. Отдалечените и хибридните служители разчитат на своите лидери, за да сплотят групата и да създадат психологически безопасна среда, в която всеки може да допринесе и да сътрудничи с автентичната си същност.

Лидерите трябва да разбират своите чувства и чувствата на другите, за да предвидят правилно нуждите на своите отдалечени и хибридни служители и ефективно да сплотяват екипа. За да практикуват тези умения, лидерите трябва да са наясно със своите силни и слаби страни.

Емпатия

Уменията, които се включват в емпатията, са: доверие, адаптивност и активно слушане.

Емпатията е жизненоважно умение, което лидерите трябва да прегърнат, но във виртуална среда е много трудно. Например поради гъвкавото работно време някои служители може да не работят в работно време (9:00-18:00 ч.), а извън него. Лидерите трябва да практикуват съпричастност, за да се съобразят с графика на този служител. Те също така ще трябва да се поставят на мястото на своите служители, за да предвидят и подкрепят техните нужди от работа и обучение.

Лидерите също трябва да демонстрират доверие на своите екипи. Едно предизвикателство е преодоляването на желанието за микромениджмънт на отдалечени членове на екипа. Най-добрите лидери на отдалечени/хибридни екипи ще определят ясни очаквания, ще установят ритъм за редовни срещи. Те ще предоставят на екипите си ресурси, ще бъдат на разположение при необходимост и в крайна сметка ще оставят екипа да си върши работата.

Доверието е в основата на продуктивен и ангажиран екип. Дистанционните и хибридните служители могат да усетят недоверие от страна на лидери, които прилагат микромениджмънт. Това кара разпръснатите служители или да се претоварват до точката на бърнаут, или да се откажат напълно. Микромениджмънтът не е ефективен, хората губят повече време в отчитане на работата си, отколкото в извършване на действителната работа.

Демонстрирайте доверие към вашия екип и проявявайте искрен интерес към служителите си – те са личности. Задавайте им въпроси относно техните интереси и направете допълнителна стъпка, за да опознаете истинската им същност. Лидерите трябва да се ангажират напълно със своите служители и да слушат с намерението да разберат, а не просто да отговорят. Това изисква умения за активно слушане.

Приобщаване (Inclusion)

Уменията за изграждане на екип и културната осведоменост са ключови за създаването на приобщаваща среда, в която всеки чувства, че неговото мнение и гледна точка имат значение.

Приобщаването е спойката, която държи виртуалния екип заедно. Оптимизира екипната работа и продуктивността, тъй като всеки участва и може да сподели силните си страни и да допринесе за постигането на екипните цели.

Приобщаването обаче не означава просто да включвате всички. То също означава да имате уважение и да търсите различни гледни точки. За да направят това, лидерите, които управляват хибриден екип от служители и от консултанти на проектна база, трябва да са културно осведомени. Те трябва да знаят как да възприемат приобщаването като начин на мислене.

Приобщаването е от ключово значение за управлението на разпръснат екип и избягването на пристрастията. Лидерите трябва да са наясно с несъзнателните пристрастия и предразсъдъци, свързани с ръководенето на виртуален екип, и как да разпознават поведението.

Култивирането на автентични взаимоотношения, демонстрирането на съпричастност към уникалните обстоятелства на членовете на екипа и насърчаването на приобщаваща среда са от съществено значение за всеки лидер. Възприемането на тези набори от умения може да помогне на лидерите да преодолеят пропастта между физическото разстояние и емоционалната връзка. Kато стимулират сплотеността на екипа и успеха в отдалечени и хибридни работни условия.