работодателска марка- hrcp.bg

Resources

Employer brand като на Дисни – защо не и за вашата компания?

Employer brand (работодателска марка) е атрактивна корпоративна идентичност, предназначена да привлече потенциалните кандидати, когато те избират работодател.

Ако искате за своята компания топ таланти, ще трябва да помислите как изглеждате в техните очи. Ефективният и успешен процес на employer branding обхваща привличането, наемането и задържането на добрите служители , като по този начин става по-лесно и постигането на бизнес целите.

Employer branding може да осигури значителна възвръщаемост на инвестициите. Според проучвания изключителната работодателска марка може да намали текучеството на служителите с почти 30%. Когато служителите напускат, вашата компания търпи загуби. Ако не правите нищо за подобряване на работодателската ви марка, тя няма да работи за вас. Ето защо има смисъл да се следват най-добрите практики, за да привлечете и запазите най-добрите служители и да постигнете поставените бизнес цели.

Параграф 1: Мисията на The Walt Disney Company е да забавлява, информира и вдъхновява хората по целия свят чрез силата на изключителното разказване на истории (storytelling), отразяващо емблематичните марки, творчески умове и иновативни технологии, които превръщат нашата компания в най-добрата развлекателна компания в света.
Параграф 2: The Walt Disney Company забавлява, информира и вдъхновява хората по целия свят чрез силата на изключителното разказване на истории (storytelling), отразяващо емблематичните марки, творчески умове и иновативни технологии, които семействата обичат повече от 90 години. Независимо дали искате да създавате магия в нашите паркове и обекти, да подкрепяте растежа и развитието на бизнеса, да работите зад кадър в любимите си телевизионни предавания или предстоящи филми, това е вашата възможност да започнете следващата глава от кариерата си и да помогнете за създаването на вълнуващите преживявания, с които Disney е известен по целия свят.

Параграф 1 е формулировка на основната мисия на Disney. Параграф 2 е уводен текст на страницата за кариери на Дисни. И както обичахме да казваме като деца, открийте разликите! Освен че вторият текст е по-обстоятелствен поради конкретното му предназначение, разлики няма. И това е първото и най-важно правило, когато сме поели по пътя на employer branding.

Правило 1. Работодателската марка трябва да е свързана с основната марка

Ако вече сте наясно с основната си марка – кой сте, какви са мисията и целите ви, това е добър старт. Преведете това позициониране в разбираемо, мотивиращо и вдъхновяващо предложение към служителите. От думите повече обаче работят действията, защото те са истинското доказателство и илюстрация на вашия employer brand и неговата автентичност.

Правило 2. Работодателската марка трябва да е вплетена навсякъде

Не става въпрос само за вашия портал за кариери. Трябва да вплетете работодателската си марка навсякъде, във всеки възможен канал за комуникация и представяне – култура, социални мрежи, видеосъдържание, обяви за работа, подбор на персонал, онбординг на нови служители, обучения на мениджъри и др.

Правило 3. Трябва да включите служителите си в процеса

Кой, ако не настоящите ви служители , може да бъде най-верният защитник на работодателската ви марка? Включете ги в процеса и знайте как да ги вдъхновите. Редовно посещавайте вътрешните комуникационни канали, правете срещи и разговори , бъдете в крак с потребностите и мнението на служителите си.

Къде грешим?

Дори и да следваме правилата (горните са само набързо нахвърлени, за да започнем отнякъде), може да се окаже, че на практика не постигаме почти нищо. Това е така, защото често отговорността за employer branding се възлага на някого с малък или никакъв опит в изпълнението на подобен сложен проект. Този човек може да не разбира как да изгради стратегия и да свърже точките – от ясно формулиране на визия и идеи през получаване на финансова и морална подкрепа от висшето ръководство до реализиране на съответните стъпки и инициативи вътре в организацията. Това е и причината за погрешното, но все още широко разпространено схващане, че employer branding сам по себе си не е ефективен и дори излишен. Което пък спира инвестициите – а както казахме в началото, това са инвестиции , които се възвръщат.

Решението

Ако на вашата организация липсва опитен стратег или влиятелен човек, който може да събере хора и екипи, за да създаде ефективна работодателска марка, е препоръчително да ангажирате някого с опит и познания. Като ваш партньор ние можем да ви помогнем в изграждането на цялостна стратегия за подобряване и налагане на успешен employer brand на вашата компания.

„Открий своята добра идея и се придържай към нея. Разработвай я. Усъвършенствай я. Докато не се получи, както искаш.“ (Уолт Дисни)