Какво да изхвърлим от резюмето си- hrc.bg

Resources

Какво да изхвърлим от резюмето си?

Какво да изхвърлим от резюмето си и как да го оптимизираме, споделяме няколко съвета.

Темата за резюметата сме решили да засегнем тази седмица и по-конкретно един от основните раздели в тях – този с уменията. Колкото и нещата да се подразбират, е факт, че все още се допускат грешки. След като отбележим с червено кои умения е по-добре да изхвърлим в коша, ще дадем и няколко бързи и полезни съвета за оптимизиране.

Разделът с умения в резюмето ви е мястото, където изброявате уменията, които притежавате и които ви правят добър кандидат. Тук изброявате умения за ползване на софтуер, приложения и програми, свързани с позицията, за която кандидатствате. Разделът за умения позволява на работодателя или консултанта по подбор на персонал да установи защо трябва да ви има предвид за съответната позиция и/или защо сте идеалният кандидат. Ако сте си написали домашното както трябва, ще сте формулирали ясно какво можете да предложите на компанията – в синхрон с това, което тя търси; и може би дори ще сте се отличили от конкуренцията.

4 умения, които да изхвърлите от резюмето си

  1. Умения за работа с компютър

В дигиталната ера, в която живеем, такава формулировка не звучи сериозно. Повечето, ако не всички, работещи хора са запознати с използването на имейл, Microsoft Word, Microsoft Excel и т.н. Включването на подобни умения може да изглежда на потенциалните работодатели така, все едно просто се опитвате да попълните раздела с компютърни умения. Освен ако не сте квалифицирани в специфичен аспект на тези програми, ги премахнете от автобиографията си.

  1. Умения, които не притежавате

Добавянето на умения в автобиографията ви, които не притежавате, не е добра идея. Ако нямате уменията, посочени в обявата, може да се окаже предизвикателство да изпълнявате задълженията си, след като получите работата. Ако потенциален работодател открие, че сте излъгали в автобиографията си, може да изгубите доверието му. Вероятно ще ви попитат за вашите умения на интервюто , затова е най-добре да сте честни от самото начало.

  1. Нерелевантни умения

Трябва да избягвате да включвате в автобиографията си умения, които не са свързани с работата, за която кандидатствате. Например ако кандидатствате за счетоводна позиция, посочването на това, че сте страхотни в копирайтинга, едва ли ще ви е от полза, за да получите работата. Поддържайте списъка си с умения максимално съобразен с позицията, която ви интересува и за която кандидатствате в момента.

  1. Прекалено обобщени умения

Когато подготвяте раздела с умения, е важно и да вземете предвид езика, който използвате. Ако е възможно, избягвайте свръхгенерализирани думи, когато описвате уменията си. Примери за такива обобщаващи думи са „креативен“, „фокусиран“, „опитен“, „квалифициран“. Вместо това се опитайте да намерите по-конкретна дума или фраза, за да илюстрирате способностите си.

4 съвета, за да оптимизирате резюмето си в раздела с умения

  1. Проучете

Вместо просто да натиснете „кандидатствай“, отделете няколко минути, за да помислите наистина какво търси компанията. Какво е заглавието на длъжността? Какво се търси у кандидата? Какви биха били вашите отговорности? Използвайте цялата тази информация, за да структурирате раздела за уменията си, така че да се отнася за конкретната работа, за която кандидатствате. И отново: бъдете честни.

  1. Разгледайте примери за автобиографии за позицията и бранша

Ако не сте сигурни какво да включите в раздела с умения на автобиографията си, разгледайте някои примери за това, което други хора във вашия бранш са включили в техните автобиографии (може да надникнете и в LinkedIn. Можете да почерпите вдъхновение и полезен опит.

  1. Редактирайте автобиографията си, за да отговаря на позицията

Препоръчително и дори задължително е да преработвате автобиографията си всеки път, когато кандидатствате за работа. Това е особено важно, ако кандидатствате за работа в различни индустрии , за различни позиции. Поддържането на раздела за умения възможно най-тясно свързан с работата ще помогне на потенциалните работодатели да разберат защо бихте били добър кандидат.

  1. Бъдете възможно най-конкретни

Избягвайте да изброявате общи умения, които повечето кандидати вероятно ще са включили. Например вместо да пишете „широки компютърни умения“, избройте конкретните компютърни умения. Работодателите често искат да видят нагледни примери за вашите умения в действие, така че се опитайте да бъдете възможно най-конкретни. Вместо „опитен графичен дизайнер“ напишете „опитен графичен дизайнер с богат опит в… (програмите, които ползвате)“.