тихо напускане и служител без мотивация

Resources

„Тихото напускане“ и как да се справим с този феномен

„Тихото напускане“ и как да се справим с този феномен

 

„Тихото напускане“ (quiet quitting – може да се преведе и като „тихото отказване“, което според нас е по-точният термин) като фраза стана популярно след серия видеоклипове в TikTok тази година. Представители на поколението Z 🔗източник  и милениалите, както и служители, споделящи същата идея относно работата си, се присъединиха към хаштага, а броят им бързо достигна стотици милиони по света.

предотвратяване на тихо напускане чрез ангажираност

Какво е „тихо напускане“?

„Тихото напускане“ на практика не е напускане на работа. То не представлява и напълно нов феномен. Обхваща набор от поведения, които се свързват главно с неангажираността. Тоест, когато служител почувства, че вече не е ценен, че е в бърнаут заради продължителни периоди на тежки натоварвания или като цяло не е доволен от работата и условията, той започва да намалява усилията си и да дава абсолютния минимум.

Онези, които избират активно или пасивно „да напускат тихо“, може да го направят поради липса на кариерно израстване, лошо заплащане или чувство на изтощение. Пандемията 🔗източник  се яви като катализатор и предизвика голяма промяна относно това колко служители искат да поставят нов баланс между работата и личния си живот, преосмисляйки какво е най-важно за тях и как искат да прекарват времето си. „Голямата оставка“ и „тихото напускане“ са сред резултатите от това пренастройване.

Защо „тихото напускане“ има значение?

Тихото напускане има значение за човешките ресурси, организациите, бизнесите и икономиките, защото поведението, свързано с него, се отразява негативно на продуктивността, растежа и успеха. Служителите, които работят по инерция, не допринасят толкова, колкото биха могли. Изследвания също така показват, че неангажираната работна сила е по-вероятно да се сблъска с по-лошо здраве, да предизвика по-ниски нива на удовлетвореност на клиентите и дори да увеличи случаите на злополуки на работното място.

Как да се справим с „тихото напускане“?

Ангажираността на служителите е ключов показател за успех както за отделите по човешки ресурси, така и за организациите като цяло. Бизнесите с високи нива на ангажираност на персонала виждат по-висока продуктивност, по-добро решаване на проблеми, повече сътрудничество и по-високи печалби.

Вместо да се фокусирате върху предотвратяването на „тихото напускане“ и сензационните ефекти от тенденцията, съсредоточете се върху това как можете да подкрепите своите служители и организация. Като предприемете стъпки за подобряване на фирмената култура, можете да активизирате работната си сила и да подобрите представянето на вашата организация.

  1. Правете така, че служителите да се чувстват чути

Никой не е в по-добра позиция да даде честна обратна връзка за вашата организация от вашите служители. Анонимните проучвания на служителите могат да ви дадат прозренията, от които се нуждаете, за да разберете по-добре съществуващите проблеми, да предвидите потенциални проблеми и да измерите ефектите от промяната. Накратко, служителите искат да се чувстват чути и разбрани и молбата към тях за постоянна обратна връзка може да промени нещата към добро.

  1. Давайте признание, когато то е спечелено

Липсата на признание е основна причина за неангажираността на служителите и за „тихото напускане“. Показването на благодарност за добре свършената работа е проста практика, която кара служителите да се чувстват горди от работата си. Уверете се, че вашите организационни лидери признават приноса на служителите. Насърчавайте и поведение, при което се подчертават постиженията на колеги.

  1. Предлагайте възможности за растеж

Според доклад на Pew Research Center 63% от служителите, които са напуснали работата си, посочват „липса на възможности за растеж“ като причина за напускане. Служителите искат възможности за развитие на кариерата си и очакват постоянна подкрепа, така че предлагането на двете може драстично да подобри ангажираността им. Планове за професионално развитие , обучения, коучинг сесии и допълнителни сертификати са само няколко от възможностите.

  1. Създайте цел в работата

Ако служителите възприемат работата като просто средство за получаване на заплата, нищо не им пречи да търсят тази заплата другаде. Но ако можете да им покажете по-голяма цел, която ще ги държи ангажирани, ще имате по-щастлив екип. Популяризирането на ценностите на вашата организация помага на служителите да се чувстват ангажирани 🔗източник  с мисията на високо ниво, като същевременно насърчава взаимовръзките между тях и им дава възможност да създават съвместно корпоративната култура.

  1. Свързвайте се редовно със служителите

Никой служител не иска да се чувства изолиран, особено ако работи дистанционно. Поддържайте линиите за комуникация отворени, така че целият ви екип да знае, че може да задава въпроси, да прави предложения или просто да разговаря с колегите си. Мениджърите също трябва редовно да проверяват своите екипи, за да адресират задачите, професионалното развитие и начините за мотивация, които ще поддържат хората ангажирани.