В месеца на прайда: Как да подкрепим служители и колеги

Лесно можем да разберем, че сме в месеца на прайда, по обагрените в цветовете на дъгата лога на много компании. Те са от различни сфери и индустрии, като освен на промяна в дизайна на логото си някои заложиха и на цели планирани кампании в социалните мрежи или на място в офисите си. Идеята зад всички тези видими жестове е една – знак на солидарност.

Сега е най-подходящият момент да покажем подкрепата си към ЛГБТИК+ общността, шанс за хората извън общността да придобият правилно разбиране, вместо да отхвърлят с негативно чувство онова, което е по-различно от тях. „Любовта е любов“ беше посланието на миналогодишното издание на прайда. Тази година София Прайд е насрочен за 18 юни. Шествието ще се проведе под мотото „Горди да бъдем“. 


Доколко HR лидерите и работодателите успяват наистина да подкрепят служителите и колегите си от ЛГБТИК+ общността? Разбира се, всичко започва от правилното разбиране. Обяснете на хората си с информация и материали, че юни е определен за празнуване на свободите, постигнати от ЛГБТИК+ общността. И продължете със следните още няколко неща.

Създайте диалог

Започването на разговор за многообразието, справедливостта, равенството и в включването с фокус върху сексуалната ориентация не е лесна задача на работното място. Един от начините е първо да се допитате до служители от ЛГБТИК+ общността. Разберете какво биха искали да споделят те и обсъдете с колегите.

Вижте дали някой иска да разкаже своята история както по отношение на предизвикателствата, които е срещнал, така и по отношение на подкрепата, която е получил. Тези разкази от първо лице могат да насърчат емпатия и да се окажат възможност за по-добро разбиране и приемане от страна на останалите служители.

Предприемете действия

Активизмът сред служителите нараства, особено сега, когато поколение Z започва да навлиза все повече в работната сила. Служителите очакват техните работодатели да застанат на тяхна страна по важни въпроси. И един от тези важни въпроси са правата на гей хората.

Добре е работодателите да покажат подкрепа от самото начало. Можете да използвате своята публична платформа, за да се застъпите срещу проява на дискриминация. Можете и да допринесете с каузи, които подкрепят ЛГБТИК+ общността. Отново, HR лидерите могат да се допитат до служители, за да установят най-добрия начин на действие.

Предизвикателствата в офиса

Може би най-добрият начин за подкрепа на служителите от ЛГБТИК+ общността е да се обърне внимание на техните опасения относно случващото се на работното място. С анкети лидерите човешки ресурси могат да засекат прояви на дискриминация и тормоз. И като продължение, да се включат с разрешаване на конфликт по подходящ начин.

Например някой, който се идентифицира като ЛГБТИК+, може да се почувства засегнат от неща, казани от друг колега по обиден начин. В този случай HR може да се намеси и да образова по-добре хората. Също, да ги предупреди за последствията от техните думи или действия и да се опита да предотврати подобна ситуация да се случи отново.

Носете цветовете на прайда

Друг начин, по който колегите показват своята подкрепа, е като носят тениска с дъга, гривна или друга дреха и аксесоар, за да се идентифицат като член на общността или като приятел. Този жест може да изглежда малък, но спомнете си, че не толкова отдавна хората избягваха всеки, който се идентифицираше като ЛГБТИК+. В резултат много лесбийки, гей, бисексуални, куиър хора бяха игнорирани или дискриминирани заради срам или страх.

Сега все повече хора подкрепят и често се застъпват за своите приятели и колеги от ЛГБТИК+ общността. Носенето на емблематичните цветове на прайда (дадохме пример и с цели лога на компании) е начин да се покаже, че стигмата не се подкрепя от компанията и че хората са свободни и горди да споделят своята позиция, формулирана простичко като „любовта е любов“.

Включете се в прайда

Прайд парадите са най-известният начин за празнуване на този месец. Тези събития могат да бъдат забавни с шарени хора, които демонстрират своите таланти, любовта и привързаността си един към друг. С флагове в цветовете на дъгата, много музика, танци и празнично настроение.

Други тематични събития могат да бъдат семинари, пикници, партита. Обикновено тези събития се организират не от работодател. В последните години обаче се забелязва и тенденцията, че все повече компании се ангажират пряко, като по този начин открито изразяват подкрепата си.

Източници - pexels.com и freepik.com